Om Forbrugerombudsmanden
Forbrugerombudsmanden er en uafhængig myndighed, der fører tilsyn med, at virksomheder overholder markedsføringsloven og anden forbrugerbeskyttende lovgivning.
Gå til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens whistleblowerordning
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har den 1. november 2020 oprettet en whistleblowerordning.
Gå til Hvem er vi
02. marts 2016
Hos Forbrugerombudsmanden arbejder vi primært ud fra hensynet til forbrugerne i vores tilsyn med markedsføringsloven og anden forbrugerbeskyttende lovgivning.
Gå til Medarbejdere
30. marts 2017
Nedenfor finder du en liste over medarbejdere hos Forbrugerombudsmanden.
Gå til Strategi og vision
02. marts 2016
Forbrugerombudsmanden arbejder på at fremme forbrugernes kendskab til deres rettigheder, samt styrke indsatsen over for virksomheder, der ikke overholder loven.
Gå til Internationalt samarbejde
02. marts 2016
Forbrugerombudsmanden prioriterer internationale samarbejdsrelationer højt. Det er en vigtig inspirationskilde at udveksle erfaringer og oplysninger med kollegaer i andre lande.
Gå til Forbrugerombudsmandens årsberetninger
31. august 2017
Årsberetningerne giver dig et indblik i, hvad Forbrugerombudsmanden har beskæftiget sig med i de forskellige år, herunder større projekter og afsluttede sager. Som noget nyt har vi i 2016 tilføjet et afsnit om Forbrugerombudsmandens organisation og økonomi.
Gå til Særlige indsatsområder
18. oktober 2018
Her kan du se, hvilke indsatsområder Forbrugerombudsmanden har særligt fokus på: