Kontakt

Du kan kontakte Forbrugerombudsmanden, hvis du vil klage eller har brug for at få svar på spørgsmål vedrørende markedsføring. Her kan du læse om dine kontaktmuligheder.

 

 

Kontaktoplysninger

02. marts 2016

Hvad enten du er forbruger eller erhvervsdrivende, er du velkommen til at ringe til vores hotline eller benytte vores digitale kontaktformularer.

Spørgmål eller klage over markedsføring

02. marts 2016

Forbrugerombudsmanden behandler sager om virksomheders markedsføring i forhold til markedsføringsloven og anden forbrugerbeskyttende lovgivning.

Få en forhåndsbesked

02. marts 2016

Som virksomhed kan du få en vurdering af en planlagt markedsføringsindsats og en udtalelse fra Forbrugerombudsmanden, om den er lovlig. Det kaldes også en forhåndsbesked.

Behandling af oplysninger

30. marts 2017

Alle kan begære aktindsigt i Forbrugerombudsmandens oplysninger, og Forbrugerombudsmanden skal ligeledes informere offentligheden om sager.

Klag over spam

02. marts 2016

Uanset om du er forbruger eller erhvervsdrivende kan du henvende dig, hvis du uanmodet har modtaget henvendelser via mail eller sms.

Anmeld betalingssurrogat

02. marts 2016

Virksomheder, som ønsker at benytte et betalingssurrogat, skal anmelde det til Forbrugerombudsmanden. Her kan du læse mere om, hvad et betalingssurrogat er, og hvilke oplysninger anmeldelsen skal indeholde.

Oplysninger om betalingssurrogat

30. marts 2017

Forbrugerombudsmanden skal bruge en række oplysninger om bl.a. virksomheden og brugervilkårene for at kunne behandle en anmeldelse af et betalingssurrogat.