Kontakt
Du kan kontakte Forbrugerombudsmanden, hvis du vil klage eller har brug for at få svar på spørgsmål vedrørende markedsføring. Her kan du læse om dine kontaktmuligheder.
Hvis du vælger at kontakte Forbrugerombudsmanden, skal du være opmærksom på, at dine oplysninger registreres i vores IT-system. Det betyder, at du har nogle rettigheder i forbindelse med vores sagsbehandling. Du kan læse mere om dine rettigheder her: Forbrugerombudsmandens privatlivspolitik
02. marts 2016
Både som forbruger og virksomhed er du velkommen til at kontakte os ved at benytte vores kontaktformularer.
02. marts 2016
Forbrugerombudsmanden fører tilsyn med virksomheders overholdelse af markedsføringsloven, betalingsloven og anden forbrugerbeskyttende lovgivning. Forbrugerombudsmanden har også særlige beføjelser på det finansielle område.
02. marts 2016
Som virksomhed kan du få en vurdering af en planlagt markedsføringsindsats og en udtalelse fra Forbrugerombudsmanden, om den er lovlig. Det kaldes også en forhåndsbesked.
30. marts 2017
Alle kan begære aktindsigt i Forbrugerombudsmandens oplysninger, og Forbrugerombudsmanden skal ligeledes informere offentligheden om sager.
Uanset om du er forbruger eller erhvervsdrivende, kan du henvende dig, hvis du uanmodet har modtaget henvendelser via mail eller sms.
01. maj 2019
Du kan foretage nogle forebyggende skridt for at undgå, at du modtager mere spam, og samtidig forbedre din sag, hvis Forbrugerombudsmanden tager den op.
01. maj 2019
Forbrugerombudsmanden oplever ofte, at en forbruger modtager mar-kedsføring fra en virksomhed, men forbrugeren mener ikke, at han/hun har givet et samtykke til det. Når forbrugeren eller Forbrugerombuds-manden henvender sig til virksomheden, oplyser den, at forbrugeren har givet samtykke i en konkurrence.
01. maj 2019
Affiliate markedsføring er en internetbaseret markedsføringsmetode, der går ud på at samarbejde om markedsføring.
27. juli 2009
Forbrugerombudsmanden har pligt til at informere offentligheden om sit arbejde og sine aktiviteter inden for tilsynets område. Presse- og mediekontakt varetages både af forbrugerombudsmanden selv og hendes sekretariat.