Kontakt

Du kan kontakte Forbrugerombudsmanden, hvis du vil klage eller har brug for at få svar på spørgsmål vedrørende markedsføring. Her kan du læse om dine kontaktmuligheder. 

Hvis du vælger at kontakte Forbrugerombudsmanden, skal du være opmærksom på, at dine oplysninger registreres i vores IT-system. Det betyder, at du har nogle rettigheder i forbindelse med vores sagsbehandling. Du kan læse mere om dine rettigheder her: Forbrugerombudsmandens privatlivspolitik

 

 

Kontaktoplysninger

02. marts 2016

Hvad enten du er forbruger eller erhvervsdrivende, er du velkommen til at kontakte os ved at benytte vores digitale kontaktformularer.

Spørgmål eller klage over markedsføring

02. marts 2016

Forbrugerombudsmanden behandler sager om virksomheders markedsføring i forhold til markedsføringsloven og anden forbrugerbeskyttende lovgivning.

Få en forhåndsbesked

02. marts 2016

Som virksomhed kan du få en vurdering af en planlagt markedsføringsindsats og en udtalelse fra Forbrugerombudsmanden, om den er lovlig. Det kaldes også en forhåndsbesked.

Behandling af oplysninger

30. marts 2017

Alle kan begære aktindsigt i Forbrugerombudsmandens oplysninger, og Forbrugerombudsmanden skal ligeledes informere offentligheden om sager.

Klag over spam

02. marts 2016

Uanset om du er forbruger eller erhvervsdrivende kan du henvende dig, hvis du uanmodet har modtaget henvendelser via mail eller sms.

Presse

27. juli 2009

Forbrugerombudsmanden har pligt til at informere offentligheden om sit arbejde og sine aktiviteter inden for tilsynets område. Presse- og mediekontakt varetages både af forbrugerombudsmanden selv og hendes sekretariat.