Pressemeddelelser

Her kan du finde links til pressemeddelelser udsendt af Forbrugerombudsmanden. De er tilgængelige i to år.

 

Canal Digital idømt bøde på 250.000 kroner

06. juni 2017

Retten i Glostrup har idømt tv-udbyderen Canal Digital en bøde på 250.000 kroner for at have vildledt forbrugerne i sin markedsføring af tv-pakker.

Millionbøde til Totalkredit for vildledende markedsføring

01. juni 2017

Totalkredit A/S skal betale en bøde på 1 million kroner for at vildlede forbrugerne i sin markedsføring af fastforrentede realkreditlån i selskabets produktark. Det har Københavns Byret afgjort i dag.

De nordiske forbrugerombudsmænd understreger vigtigheden af at beskytte forbrugerne i den digitale verden

10. maj 2017

Forbrugerombudsmændene fra Finland, Danmark, Norge og Sverige understreger behovet for effektiv håndhævelse af forbrugernes rettigheder i den digitale verden. De nordiske forbrugerombudsmænd mødtes i Helsinki den 4.-5. maj for at udveksle erfaringer og diskutere forbrugerbeskyttelsen i lyset af den digitale udvikling.

Långivere har pligt til at kreditvurdere forbrugerne

28. april 2017

Forbrugerombudsmanden har i samarbejde med brancherepræsentanter revideret kapitlet om kreditvurdering i retningslinjerne for kortfristede lån indgået som fjernsalgsaftaler.

Forbrugerombudsmandens årsberetning for 2016

19. april 2017

I 2016 klagede flere end 4.000 forbrugere til Forbrugerombudsmanden. Knap 500 erhvervsdrivende og erhvervsorganisationer henvendte sig og ca. 100 sager blev taget op på Forbrugerombudsmandens eget initiativ. Det fremgår af Forbrugerombudsmandens årsberetning for 2016.

Forbrugerombudsmanden tilbageviser kritik

05. april 2017

Forbrugerombudsmanden politianmeldte i 2016 en virksomhed, som har ansat kommunikationsvirksomheden Rossen & Company ApS til at undersøge Forbrugerombudsmandens virke.

Forsikringsmægler betaler 200.000 kroner i bøde

27. marts 2017

Aon Private Consulting Forsikringsmæglere A/S har vedtaget en bøde på 200.000 kroner efter at være blevet politianmeldt af Forbrugerombudsmanden. Virksomheden har via breve og telefonopkald kontaktet forbrugere, der har frabedt sig henvendelser fra virksomheder ved at tilmelde sig Robinsonlisten.

Forbrugerombudsmanden politianmelder tre virksomheder for brug af abonnementsfælder

24. marts 2017

Forbrugerombudsmanden har politianmeldt yderligere tre virksomheder for at stå bag abonnementsfælder.

Forbrugerombudsmanden: ViaBill skal betale gebyrer tilbage

22. marts 2017

Forbrugerombudsmanden har anlagt sag mod låneudbyderen ViaBill for ulovligt at hæve et gebyr på 39 kroner på forbrugernes konti, når forbrugerne betalte deres månedlige ydelser for sent.