Gå til resume Gå til indhold

Spørgmål eller klage over markedsføring

kontakt
Artikel

Forbrugerombudsmanden behandler sager om virksomheders markedsføring i forhold til markedsføringsloven og anden forbrugerbeskyttende lovgivning.
Gå til indhold

Vi behandler kun sager, der handler om markedsføring. Det kan eksempelvis være:

  • Reklamer på tv, online eller i tryksager
  • Information på virksomheders hjemmesider eller i butikker
  • Kommunikation mellem sælger og forbruger i en købssituation
  • Urimelige betingelser i en aftale
  • Vildledende priser eller for høje renter
  • Dårlig rådgivning i forhold til finansielle produkter

Hos Forbrugerombudsmanden behandler vi ikke klager over andre myndigheders sagsbehandling, afgørelser og behandling af borgerne. Kontakt i stedet Folketingets Ombudsmand.

Sådan kan du stille spørgsmål eller klage

For at stille spørgsmål eller klage over markedsføring skal du benytte vores digitale kontaktformular. Sørg for at have så mange oplysninger klar som muligt, såsom virksomhedens CVR-nummer mv. Du vil også blive bedt om at vedhæfte filer som dokumentation eller bevis i sagen. Du kan benytte NemID eller oprette en brugerkonto for at udfylde formularen.

Du kan også benytte kontaktformularen til at stille spørgsmål.

  

Hvad sker der med din henvendelse?

Forbrugerombudsmanden ser på alle henvendelser, vi modtager, men vi kan desværre ikke tage alle op til behandling. Din henvendelse vil indgå i en samlet vurdering af, hvilke områder og sager vi skal prioritere. Uanset om vi tager din sag op eller ej, kan du forvente svar på din henvendelse senest fire uger efter, vi har modtaget den.

Kan jeg være anonym? 

Nej. Når du henvender dig til Forbrugerombudsmanden skal du oplyse navn, telefonnummer mv. Hvis Forbrugerombudsmanden vælger at tage sagen op til behandling, vil dine oplysninger som udgangspunkt blive udleveret til den virksomhed, din henvendelse vedrører. 

Har du supplerende oplysninger til en allerede indsendt klage?

Du skal ikke udfylde en ny kontaktformular, hvis du allerede har indsendt en klage via vores digitale kontaktformular og ønsker at sende supplerende oplysninger eller dokumenter. Kontakt os i stedet per mail og angiv det løbenummer, du fik, da du indsendte formularen. Så tager vi det med i vores vurdering.

Kontaktoplysninger >
Klag over spam >
Få en forhåndsbesked >