Gå til resume Gå til indhold

Kontakt

kontakt

Du kan kontakte Forbrugerombudsmanden, hvis du vil klage eller har brug for at få svar på spørgsmål vedrørende markedsføring. Her kan du læse om dine kontaktmuligheder.
 
Kontaktoplysninger
Hvad enten du er forbruger eller erhvervsdrivende, er du velkommen til at ringe til vores hotline eller benytte vores digitale kontaktformularer.
Forbrugerombudsmanden behandler sager om virksomheders markedsføring i forhold til markedsføringsloven og anden forbrugerbeskyttende lovgivning.
Som virksomhed kan du få en vurdering af en planlagt markedsføringsindsats og en udtalelse fra Forbrugerombudsmanden, om den er lovlig. Det kaldes også en forhåndsbesked.
 

Klag over spam

Uanset om du er forbruger eller erhvervsdrivende kan du henvende dig, hvis du uanmodet har modtaget henvendelser via mail eller sms.

Anmeld betalingssurrogat

Virksomheder, som ønsker at benytte et betalingssurrogat, skal anmelde det til Forbrugerombudsmanden. Her kan du læse mere om, hvad et betalingssurrogat er, og hvilke oplysninger anmeldelsen skal indeholde.