Efter henvendelse fra Forbrugerombudsmanden tilrettede en online forhandler af LED-belysning sin prismarkedsføring, som Forbrugerombudsmanden vurderede...
Forbrugerombudsmanden har vurderet, at en TV-virksomhed som led i en koncernintern fusion af to datterselskaber ikke kan overdrage kundernes betalingsserviceaftaler...
Forbrugerombudsmanden har vurderet, at to madmarkeder handlede i strid med kontantreglen ved ikke at tage imod kontanter i alle boder. Det var ikke i overensstemmelse...
Forbrugerombudsmanden har vurderet, at et takeaway-forretningssted ikke lovligt ville kunne undlade at tage imod kontanter efter indførelse af krav om...
I tilfælde af manglende afhentning af varer købt på internettet er det i strid med god skik, hvis en virksomhed opkræver et gebyr eller det fulde beløb...
Det var i strid med god markedsføringsskik, at en elhandelsvirksomheds kunder kun kunne få adgang til deres ”egen side” på virksomhedens hjemmeside, hvis...
En virksomhed ønskede forbrugerombudsmandens vurdering af, om det ville være omfattet af spamforbuddets regler, hvis virksomheden sendte et nyhedsbrev...
En virksomhed ønskede at tilføje et billede og en opfordring til at anmelde virksomheden på en ratingportal i virksomhedens mailsignatur. Det var Forbrugerombudsmandens...
En virksomhed accepterede en bøde på 30.000 kr. for – gennem et tele-marketingsbureau – at have vildledt forbrugere under telefonsamtaler ved bl.a. ikke...