Ny podcast om Forbrugerombudsmandens spamvejledning

31. januar 2019

Forbrugerombudsmanden fortæller i en ny podcast om spamvejledningen, der blev offentliggjort i december 2018. e-mærket står bag podcasten.

Hvordan indhenter man et gyldigt samtykke? Hvornår er henvendelser på sociale medier spam? Og må man sende en påmindelsesmail til forbrugere, som har lagt varer i den digitale indkøbskurv uden at gennemføre købet?

Det er nogle af de spørgsmål, chefkonsulent hos Forbrugerombudsmanden, Karen Søndergaard og fuldmægtig Frederik Lars von Bülow giver svar på i en ny podcast, som e-mærket står bag.

e-mærket er en certificeringsordning for webshops, stiftet i år 2000 af blandt andre Forbrugerrådet Tænk og Dansk Erhverv.

Podcasten er delt i to afsnit. Første afsnit handler om de generelle regler, fx hvornår er virksomheders henvendelser omfattet af spamforbuddet, og hvornår er et samtykke gyldigt.

Andet afsnit dykker ned i henvendelser på sociale medier samt reglerne for henholdsvis tabt kurv og markedsføring af egne tilsvarende produkter.  

Du finder Forbrugerombudsmandens spamvejledning her.

For yderligere information, kontakt:

Forbrugerombudsmandens pressesekretariat på tlf. 41 71 50 98.

 

 

Kunne du bruge siden?

Forbrugerombudsmanden

 

Ved at klikke på ”Tilmeld” giver du samtykke til, at vi sender dig vores nyhedsbreve/pressemeddelelser.

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og opsige dit abonnement.

Du kan læse mere i Forbrugerombudsmandens privatlivspolitik.