Virksomheder, der tilbyder abonnementsordninger, skal varsle deres kunder i god tid, inden de ændrer fx vilkår og priser på abonnementet.
Det er som oftest selve dealsitet du har indgået en aftale med, og som du skal kontakte, hvis der opstår problemer.
Det er ulovligt at reklamere for e-cigaretter, men man må gerne sælge dem.
Det er ulovligt at reklamere for tobaksvarer, men man må gerne sælge dem.
Du har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, når du handler i en fysisk butik.
Virksomheder kan indføre eller ændre på gebyrer, hvis kunden er oplyst om, at det kan ske. Væsentlige ændringer skal oplyses individuelt til kunderne.
Her kan du læse om, hvad du skal gøre, hvis nogen har trukket penge på dit kort, uden du har givet lov til det, eller hvis du fx har købt en vare på internett
Virksomheder skal følge god markedsføringsskik, når de er i kontakt med forbrugerne. Det betyder blandt andet, at de ikke må henvende sig til forbrugere, der har frabedt
Her kan du læse Forbrugerombudsmandens svar på spørgsmål om tilbud, udsalg, mængderabatter, annoncering af priser mv.
Virksomheder tilbyder ofte at gemme dine kortoplysninger, fx til brug for dine senere køb.
Det skal også være tydeligt, hvem du reklamerer for.
Her kan du læse om, hvordan du skal forholde dig, hvis du har modtaget rykkere for en regning eller er blevet sendt til inkasso.
Reglerne om spam – virksomheders ulovlige elektroniske henvendelser til forbrugerne – følger af markedsføringslovens § 10.
Her kan du læse om hvad du kan gøre, hvis du har modtaget prøvepakker eller regninger for noget, du ikke har bestilt.
Elektroniske tjenester til betaling bliver i betalingsloven kaldet ikke-vederlagsfrie elektroniske tjenester
Efter skærpelsen kan du som erhvervsdrivende straffes med bøde, hvis din handelspraksis, som er rettet mod børn og unge under 18 år, indeholder omtale af, bi
