Skip navigation

Gå til Reklame på sociale medier

Det skal også være tydeligt, hvem du reklamerer for.

Gå til Abonnementsaftaler

Virksomheder, der tilbyder abonnementsordninger, skal varsle deres kunder i god tid, inden de ændrer fx vilkår og priser på abonnementet.

Gå til Ikke-vederlagsfrie elektroniske tjenester

Ikkevederlagsfrie elektroniske tjenester er en betegnelse for elektroniske systemer, der gør det muligt at betale for varer og ydelser.

Gå til Dealsites

Det er som oftest selve dealsitet du har indgået en aftale med, og som du skal kontakte, hvis der opstår problemer.

Gå til Betalingskort

Her kan du læse om, hvordan du skal forholde dig, hvis der fejlagtigt er blevet trukket penge på dit betalingskort.

Gå til Fortrydelsesret

Du har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, når du handler i en fysisk butik.

Gå til Gebyrer

Virksomheder kan indføre eller ændre på gebyrer, hvis kunden er oplyst om, at det kan ske. Væsentlige ændringer skal oplyses individuelt til kunderne.

Gå til Nej tak

Virksomheder skal følge god markedsføringsskik, når de er i kontakt med forbrugerne. Det betyder blandt andet, at de ikke må henvende sig til forbrugere, der har frabedt

Gå til Prismarkedsføring

Her kan du læse Forbrugerombudsmandens svar på spørgsmål om tilbud, udsalg, mængderabatter, annoncering af priser mv.

Gå til Registrering af kortdata

Virksomheder må kun gemme dine kortoplysninger, hvis du har givet tilladelse til det.

Gå til Rykkere og inkasso

Her kan du læse om, hvordan du skal forholde dig, hvis du har modtaget rykkere for en regning eller er blevet sendt til inkasso.

Gå til E-cigaretter

Det er ulovligt at reklamere for e-cigaretter, men man må gerne sælge dem.

Gå til Spam

Reglerne om spam – virksomheders ulovlige elektroniske henvendelser til forbrugerne – følger af markedsføringslovens § 10.

Gå til Uventede regninger og pakker

Her kan du læse om hvad du kan gøre, hvis du har modtaget prøvepakker eller regninger for noget, du ikke har bestilt.

Betalingsaftaler