Webshop guide

En webshop skal indrettes, så den lever op til en række krav om, hvordan kunden gennemfører sine køb, og hvilke oplysninger der bliver givet hvornår. Kravene skal sikre, at kunden kender sine muligheder og rettigheder og ved præcis, hvad vedkommende skal betale for.

 

Sådan skal en webshop indrettes

29. februar 2016

Oplysningerne på en webshop skal være tydelige og forståelige for forbrugerne. Desuden skal forbrugerne have nem adgang til at komme i kontakt med virksomheden bag en webshop.

Regler før salget

29. februar 2016

En webshop skal, inden et køb, stille en række oplysninger og muligheder til rådighed for kunderne. Manglende oplysninger kan betyde, at salget ikke er gyldigt, eller at virksomheden mister nogle af sine rettigheder over for kunden.

Regler under salget

29. februar 2016

Når kunden har besluttet sig for at købe en vare eller en ydelse på en webshop, er der nogle specifikke krav til, hvordan købsaftalen mellem en virksomhed og en kunde bliver indgået.

Kundens fortrydelsesret

29. februar 2016

Det er vigtigt, at webshops oplyser kunderne om deres fortrydelsesret. Ellers mister virksomheden nogle af sine rettigheder over for kunden.

Regler efter salget

29. februar 2016

Når en kunde har bestilt en vare eller serviceydelse via internettet, har virksomheden en række pligter i forhold til levering af varer og modtagelse af eventuelle klager fra kunden.

Oplys om klagemuligheder

29. marts 2016

Virksomheder skal oplyse forbrugere om relevante klageinstanser, som man kan gå til, hvis der opstår problemer med handlen.