Prisoplysning
Når virksomheder anvender prisudsagn i deres markedsføring, er der nogle ting, de skal være opmærksomme på. Fx skal en virksomhed, der sammenligner sine priser med en anden virksomhed, kunne dokumentere prisforskellen.
Gå til Priser med moms
30. marts 2017
Virksomheder, der markedsfører deres varer og ydelser til forbrugere, skal altid oplyse deres priser med moms. Det gælder både i annoncer, i butikken og på webshoppen.
Gå til Diskrimination i priser
30. marts 2017
Virksomheder må ikke tilbyde nogle kunder bedre priser eller vilkår for serviceydelser, udelukkende på baggrund af hvor kunderne kommer fra, eller hvor de bor.
Gå til Sammenligning med andres priser
30. marts 2017
En forretning, der sammenligner sine normalpriser med andre forretningers normalpriser, skal kunne dokumentere en reel prisforskel. De varer, der sammenlignes, skal være af samme kvalitet og type, og de andre forretningers priser skal være indhentet for nylig.