Prisoplysning

Når virksomheder anvender prisudsagn i deres markedsføring, er der nogle ting, de skal være opmærksomme på. Fx skal en virksomhed, der sammenligner sine priser med en anden virksomhed, kunne dokumentere prisforskellen.

 

Priser med moms

30. marts 2017

Virksomheder, der markedsfører deres varer og ydelser til forbrugere, skal altid oplyse deres priser med moms. Det gælder både i annoncer, i butikken og på webshoppen.

Diskrimination i priser

30. marts 2017

Virksomheder må ikke tilbyde nogle kunder bedre priser eller vilkår for serviceydelser, udelukkende på baggrund af hvor kunderne kommer fra, eller hvor de bor.

Sammenligning med andres priser

30. marts 2017

En forretning, der sammenligner sine normalpriser med andre forretningers normalpriser, skal kunne dokumentere en reel prisforskel. De varer, der sammenlignes, skal være af samme kvalitet og type, og de andre forretningers priser skal være indhentet for nylig.