Markedsføring af tidsbegrænsede og tidsubegrænsede aftaler

23. april 2013

Sag

Forbrugerombudsmanden anmodede brancheorganisationen Danske Medier om at videreformidle til deres medlemmer, hvad man skal være særligt opmærksom på ved markedsføring af abonnementer.

Idet Forbrugerombudsmanden jævnligt modtager henvendelser om abonnementer kontaktede han brancheorganisationen Danske Medier med henblik på at orientere deres medlemmer om reglerne for markedsføring af tidsbegrænsede og tidsubegrænsede aftaler.

Brevet indeholder bl.a. oplysninger om brug af ordet ”abonnement” i markedsføringen, oplysninger om brug af bindingsperioder og oplysninger om, hvad man skal være særligt opmærksom på, hvis man markedsfører et abonnement.

Du kan se brevet til Danske Medier her.

Sagsnummer: 13/05232

Lovgrundlag:Markedsføringsloven 2012 - ophævet § 3, Markedsføringsloven 2012 - ophævet § 1

Sidst opdateret: 14. juli 2014

Kunne du bruge siden?