Gå til resume Gå til indhold

Forbrugerombudsmanden tilbageviser kritik

Nyhed

Forbrugerombudsmanden politianmeldte i 2016 en virksomhed, som har ansat kommunikationsvirksomheden Rossen & Company ApS til at undersøge Forbrugerombudsmandens virke.
Gå til indhold

(Udsendt 5.4.2017. Opdateret med link til Bekendtgørelse om Forbrugerombudsmandens virksomhed 6.4.2017.)

Virksomheden Lux International Sales ApS er politianmeldt for at sende uanmodede pakker og krav om betaling til forbrugere. Politianmeldelserne skete efter, at Forbrugerombudsmanden havde modtaget klager fra forbrugere i Australien, New Zealand og Canada. Desuden har de norske, svenske, østrigske og belgiske forbrugermyndigheder anmodet Forbrugerombudsmanden om at gribe ind over for virksomheden.

I 2017 har Forbrugerombudsmanden desuden modtaget 270 nye klager over Lux Sales International og det koncernforbundne selskab Lux Style ApS.

Af et brev underskrevet af Nicolai Frederik Bonnén Rossen fra Rossen & Company ApS fremgår det, at Lux International Sales firmaet har bedt Rossen & Company ApS om blandt andet – citat:

”At efterprøve og vurdere kvaliteten, seriøsiteten og legitimiteten af Forbrugerombudsmandens generelle sagsbehandling.”

I et blogindlæg på Kforum fremlægger Nicolai Frederik Bonnén Rossen en lang række påstande og anklager mod Forbrugerombudsmanden. Forbrugerombudsmanden kan ikke genkende nogen af dem.

Siden 2012 er der fire gange blevet klaget til Folketingets Ombudsmand over Forbrugerombudsmanden. Ingen af de klager har givet anledning til kritik.

Brev fra Rossen & Company ApS

Pressemeddelelse vedrørende Lux Style International ApS

Bekendtgørelse om regler for Forbrugerombudsmandens virksomhed

For yderligere information, kontakt:

Forbrugerombudsmandens pressesekretariat på tlf. 41 71 50 98

Sidst opdateret:   5. april 2017