Gå til resume Gå til indhold

Rapporter og publikationer

Find rapporter og publikationer om markedsføringsretlige problemstillinger fra Forbrugerombudsmanden, herunder institutionens årsberetninger.

Gå til indhold
  • 26.09.2016
    Indberetningerne omfatter lån for perioden 01.01.2015 til 31.12.15, der er omfattet af Forbrugerombudsmandens retningslinjer for kortfristede lån indgået som ... 
  • 01.07.2015
    Indberetningerne omfatter lån for perioden 01.01.2014 til 31.12.14, der er omfattet af Forbrugerombudsmandens retningslinjer for kortfristede lån indgået som ... 
  • 01.07.2015
    Indberetningerne til Forbrugerombudsmanden viser, at der i 4. kvartal 2013 er et fald af lån i forhold til sidste kvartal. 
  • 19.04.2017
    Forbrugerombudsmandens årsberetning for 2016 indeholder en gennemgang af tilsynets arbejde og aktiviteter i dette år. 
  • 01.04.2016
    Forbrugerombudsmandens årsberetning for 2015 indeholder en gennemgang af tilsynets arbejde og aktiviteter i dette år. 
  • 25.02.2015
    Forbrugerombudsmandens årsberetning for 2014 indeholder en gennemgang af tilsynets arbejde og aktiviteter i dette år. 
  • 16.06.2014
    Forbrugerombudsmandens årsberetning for 2013 indeholder en gennemgang af tilsynets arbejde og aktiviteter i dette år. 
  • 29.05.2013
    Forbrugerombudsmandens årsberetning for 2012 indeholder en gennemgang af tilsynets arbejde og aktiviteter i dette år. 
  • 04.09.2012
    Forbrugerombudsmandens årsberetning for 2011 indeholder en gennemgang af tilsynets arbejde og aktiviteter i dette år. 
  • 11.05.2011
    Forbrugerombudsmandens årsberetning for 2010 indeholder en gennemgang af tilsynets arbejde og aktiviteter i dette år.  
  • 30.09.2010
    Forbrugerombudsmandens årsberetning for 2009 indeholder en gennemgang af tilsynets arbejde og aktiviteter i dette år.  
  • 28.05.2009
    Resultater fra en stikprøvekontrol udført i forbindelse med Forbrugerombudsmandens kampagne om skiltning med kredit- og lånetilbud fra 2007.  
  • 23.03.2006
    Forbrugerombudsmanden gennemgik i 2006 15 e-handelsbutikkers markedsføring. Gennemgangen viste, at der var problemer med at overholde lovgivningen omkring fortrydelsesret, at ... 
  • 01.01.2006
    En undersøgelse af syv af de største danske internetauktioner fra 2006 viste, at der var problemer med det materiale og de aftalevilkår, der var tilgængelige på siderne.  
  • 03.05.2006
    En kortlægning af lovgivningen på sundhedsområdet i 2006 viste, at særlovgivningen dækkede de fleste områder, og at der derfor ikke var behov for, at Forbrugerombudsmanden gik ... 
  • 09.10.2006
    Forbrugerombudsmanden fandt i en undersøgelse fra 2004-5 prismarkedsføringen af varer i elektronikkæder vildledende. Varer var bl.a. kun solgt til førprisen i kort tid inden ... 
  • 22.06.2005
    Gebyrer hos seks flyselskaber blev i 2005 undersøgt af Forbrugerombudsmanden, der henstillede til, at de undersøgte flyselskaber ændrede deres gebyrstrukturer for at prisen ... 
  • 01.01.2005
    Forbrugere klagede jævnligt over slagtilbud, der ikke var til stede i butikken eller ikke kunne fås til den oplyste pris. Forbrugerombudsmanden undersøgte i 2005 fire ... 
  • 01.05.2006
    I pjecerne Etik, Dialog, Ansvar fra henholdsvis 1995 og 2006 beskriver Forbrugerombudsmanden, hvordan han mener, man bør føre etisk og ansvarsfuld drift af sin virksomhed, og ... 
  • 08.09.2003
    Forbrugerombudsmandens rapport fra 2000 tager udgangspunkt i 22 danske virksomheders markedsføring på internettet. Undersøgelsen viste, at der over en bred kam var problemer ...